tirsdag 19. februar 2013

Nå er vi endelig oppdatert

Da var helgen over, og har du det kjekt så er jo en helg veldig raskt over.

Vi har spist og kost oss masse sammen,
og vi har blitt oppdatert.

Ja, da snakker jeg om i dataverden.
Vår kjœre venn fant ut at vi ikke var sœrlig godt oppdatert,
så han har gjort en kjempejobb.
Vi var omtrent i steinalderen,
og nå er vi tilbake og helt aktuelle.

Dessuten har vi fått et program der vi til og med snart kan se norsk tv.
Det har vi ikke kunnet tidligere her vi bor, så det skal bli kjekt.
Savnet jo litt å kunne se utfor, alpin og skiskyting selv om jeg hørte det på radioen.

Den siste "datatimen" hadde vi nettopp via facetime,
og det før frokost for vår del. 
Sov litt lenger enn vanlig i dag siden det hverken
var trening eller noe annet på programmet.

De hadde dessuten med seg deilige mandaringer, appelsiner og sitroner da de kom.
Ingenting smaker så godt som frukt rett fra treet.

Jeg var litt for sen til å ta foto mandarinene og appelsinene 
for de spiste vi opp i løpet av søndag og mandag
og de smakte fantastisk godt
selv om jeg hadde store planer om å lage appelsinmarmelade.
Jeg får kjøpe noen andre appelsiner til det.
Er det forresten noen som har en god oppskrift på det ?


 Men her er de fantastiske sitronene.
De skal snart bli brukt i blandt annet kaker og muffins.

Tusen takk for besøket - og ikke minst tusen takk for hjelpen til å 
bli oppdatert ! Mye nytt for oss, men vi skal nok snart sette oss i alt det nye.

1 kommentar:

Sylvia sa...

He he...jeg må le. for vi er også i steinalderen, sånn data-messig. Noen ganger tar det sååååå lang tid å bare komme seg inn på bloggen. Det ligger hele tiden noen nye oppdateringer som ligger og presser på de andre programmene her. Og jeg er ingen datanerd, og klarer ikke ordne opp i slikt.
Jeg elsker sitron! bare duften av dem....mmmmmm
Min danske venninne hadde med hjemmelaget appelsinmarmelade med chili, da vi var på tur sist. Den var nydelig. Søk på nettet, så finner du nok masse gode oppskrifter.